Tandrensning til hund og kat

Professionel tandrensning af kæledyr

Hos Næstved Dyreklinik tilbyder vi tandrensning til hund og tandrensning til kat. En tandrensning er vigtig for dit kæledyr, fordi tandsten kan medføre tandkødsbetændelse, paradentose og løse tænder. Desuden vil en tandrensning kunne imødekomme et ønske om at have givet kæledyret et smertefrit tandsæt og dermed en forhøjet livskvalitet.

Moderne udstyr og veluddannet personale

Vi har dygtige medarbejdere med specialuddannelse og kurser inden for tandsygdomme og sygdomme i mundhulen ansat. Disse medarbejdere sørger i vores tandklinik for en skånsom tandrensning til både hund og kat. Vi benytter det nyeste udstyr og tandrensningen foregår i skånsom anæstesi.

Symptomer på at en tandrensning er nødvendig

Der findes mange symptomer på at en tandrensning er nødvendig. Uanset om der er tale om en hund eller en kat, er der en række faresignaler, du som ejer må være opmærksom på:

• Brun belægning på tænderne kan være tegn på tandsten dannet af f.eks. madrester
  • Dårlig ånde hænger sammen med tandsten og dårlig tandpleje
  • Nedsat appetit og spiselyst kan være tegn på, at dit kæledyr har brug for tandbehandling og pleje
  • Betændt og blødende tandkød er ofte en følge af dårlig tandpleje

Oplever du et af ovenstående symptomer, kan det være et tydeligt tegn på, at din hund eller kat har brug for en tandbehandling og det kan vi hos Næstved Dyreklinik hjælpe med.

Vil du vide mere?

Med vores veluddannede personale, moderne udstyr og store fokus på kundevenlighed og dyrets helbred, er du hos os sikret en professionel tandrensning, som vil øge dit dyrs livskvalitet. Det dygtige personale på vores klinik i Næstved kan fanges på telefon 55 73 60 73. Vi hjælper hunde og katte fra hele Sydsjælland og kan også hjælpe dig.

Vores dyrlæge kan også være behjælpelig uanset om det gælder sterilisation, vaccination eller kastration

Nyt fra Næstved Dyrekliniks Facebook